Sidste nyt 2008:    Forsiden   datoformat [ååmmdd] - sidste nyt i 2010 2009 2008 2007 2006 2005


 

081211: Strømmen er tilbage i sejlklubben.
Så er der igen lys og strøm i stikkontakter m.m. En af de nærmeste dage kommer Dong og udskifter den defekte elmåler.

 

081210: Duelighedsundervisning i sejlklubben.
Til medlemmer af Arresø Sejlklub m.fl.
Vores medlem Ole Anker Kortsen har igen tilbudt at lave et duelighedshold i sejlklubben.
For at duelighedsundervisningen skal blive til noget skal der være 5-7 personer som vil deltage.
2 personer har allerede tilmeldt sig, så der mangler 3-5 personer.
Har du lyst og interesse kan du kontakte Ole Anker på email eller på tlf.: 20 33 50 74.

 

081209: P.t. ingen strøm i sejlklubben.
I søndags, d. 7. december, blev det konstateret at strømmen i sejlklubben kun virkede sporadisk. P.t. er der dog slet ingen strøm i sejlklubben overhovedet. Dette skyldes den aktuelle renovering. Havnefogeden og elektrikeren har de sidste par dage foretaget fejlsøgning, og har i dag fundet fejlen. Fejlen viste sig at være en kortslutning i elmåleren forårsaget at 30-40 års tilgang af edderkobber, spindelvæv, fluer og blade. Udsagnet lyder på: - at det nærmet var en kompostbunke der skulle fjernes. DONG er orienteret og har været forbi for skifte elmåleren. Det viste sig imidlertid at selve bundpladen, hvorpå elmåleren er monteret, skal skiftes pga. ælde. Bundpladen er i følge DONG, noget sejlklubben selv skal arrangere monteret. Bundpladen er ikke lagervare, men er bestilt hjem. Der forventes atter at være strøm i sejlklubben på torsdag d. 11. dec. 2008.

 

081119: Klubaften torsdag d. 27. november kl. 18.00.
Holger Stæhr kommer og viser film om klubbens start.
Tilmelding nødvendig. Tilmeld på tlf. 20 94 35 53, senest d. 20-11-2008.

 

081111: Standernedhaling 2008.
Lørdag d. 8 november havde sejlklubben den 39. standernedhaling. Bestyrelsen deltog næsten fuldtalligt, men det samlede deltagerantal kan bedst udtrykkes som skuffende. I alt deltog kun 12 medlemmer i standernedhalingen. Glædeligt var det dog at standernedhalingen for fjerde år i træk, kunne foretages i lunt efterårs solskin. Formanden udtrykte tilfredshed med årets sejlsæson og opfordrede til, at flere medlemmer mødte op til sejlklubbens mærkedage m.m.
Glædeligt var det også, at bestyrelsen i år, havde op til flere kandidater til modtagelse af årets klubstander. Årets klubstander blev overdraget, in absentia, til Niels Olsson.
Niels Olsson har for fjerde år i træk, ledet sejlklubbens juniorafdeling og givet sejlklubbens juniorer mange gode timer på vandet, samt teoretiske lektioner på land. Endvidere er Niels foregangsmand på vedligeholdelse af en lang række af sejlklubbens både.
Efter standernedhalingen var Sejlklubben, traditionen tro, vært med en hyggelig frokost.
Med fyldte maver, lyttede alle intenst til kapsejladschef Jørn Hovgaards redegørelse for årets kapsejladser og placeringer.
De første 3 placeringer blev som følger.
Torsdagssejlads (aftenmatch): 1. Jørn & Kim med Baloo, 2. Jacob & Ole med Hoppetossen, 3. Lars Snejbjerg med Søhesten.
Søen Rundt (Sjælland Rundt indvendigt):1. Poul & Arne med Snøvsen,  2. Thomas & Kurt med Alma, 3. John med Trunte.
Klubmesterskabet: 1. Jacob & Ole med Hoppetossen, 2. Jørn & Kim med Baloo, 3. Kurt & Thomas med Ju-Hu.
HAW Cup: 1. Jacob & Ole med Hoppetossen, 2. Svend & Niels med Susi, 3. Jeppe & Gunnar med Siglullu.
Som en særlig happening, havde kapsejladsudvalget og bestyrelsen besluttet, at alle de fremmødte som havde deltaget i årets sejladser, skulle modtage en flaske rødvin. Dette medførte stor jubel og næsten tumultagtige scener. Herefter fortsatte kapsejladschefen med at lufte tanker og ideer til en fornyelse omkring pointgivning til klubbens kapsejladser. Begrundelsen for at tage pointgivningen op til overvejelse er, at forskellene i medlemmernes både er meget stor. Dette emne vil sikkert blive behandlet på kapsejladsmødet, som indtil videre er planlagt til torsdag d. 26. februar 2009.
(Fotos)

 

081029: Fra duelighedsholdet har vi har modtaget følgende glædelige melding.
Faglig anerkendelse.
Stadigt flere af klubbens medlemmer har opnået den faglige anerkendelse fra søfartsstyrelsen.
Igen i år har stor faglig dygtighed, medført yderligere aspiranters afslutning på den frivillige teoretiske prøve.

Judith Wonsbeck , Anne-Cathrine Mygind Jensen, Anders Andersen og Jeppe Nielsen bestod torsdag den 23 oktober den teoretiske del af Søfartsstyrelsens eksamen til opnåelse af navigatør status på mindre skibe op til 20 bruttoregistertons. Vi kan derfor med stolthed præsentere 4 nyudannede skippere i Arresø sejlklub.

Tidligere har de 4, plus Gunnar Nielsen og Poul Mygind Jensen, afsluttet den praktiske eksamination.
Eleverne har nu dokumenteret deres evner til både at navigere og sejle på en sikker og betryggende måde. Desuden har vi alle fået nogle nye kvalificerede sejlerkammerater på søen.
Stort til lykke til dem alle

Er du en ansvarsbevidst fritidssejler, der ønsker at dygtiggøre dig, kan Arresø Sejlklub tilbyde dig et uddannelsessystem der lægger vægt på både den teoretiske og praktiske del.
Sejlerskolens uddannelse er modulopbygget fra Grundkursus til videregående uddannelser med udgangspunkt i Søfartsstyrelsens krav.


 

 

081004: Klubmesterskabet 2008.
Årets klubmesterskab blev i år afholdt lørdag og søndag d. 27-28. september.
Lørdag sejlede vi 2 sejladser. Første sejlads: S-7b-cb-6b-mål. 2. sejlads S-7b-Cs-13b-14b-6b-mål.
Der var stor undren over at bøje 3 ikke var medtaget i 2. sejlads, idet risikoen for at gå på grund ved Hovgaards pynt er stor
når bøje 3 ikke indgår i baner hvor bøje 14 medtages.
Søndag sejlede vi 3 sejladser. Alle 3 sejladser var op og ned baner. Banen var S-7b  to gange. Efter 2. sejlads holdt vi frokostpause.
Omkring kl. 13.00 gik starten på 3. og sidste sejlads. Kun 3 både deltog i sidste sejlads.
Vinder af årets klubmesterskab 2008 blev Jacob og Ole Anker med Hoppetossen. Stort til lykke.
Desværre blev gestussen fra 2007 ikke holdt i hævd. Men mon ikke den vender tilbage i 2009?
Vejret lørdag solrigt med ca. 16 grader og 8 m/s. Vejret søndag solrigt ca. 16 grader og 12-14 m/s.
Tider og placeringer fra klubmesterskabet kan ses her.

Slutplaceringer fra årets aftenmatcher kan ses her.

 

080908b: 2. arbejdsdag i 2008, med massivt fremmøde.
Ikke færre end 20 medlemmer var mødt frem til årets 2. arbejdsdag i sejlklubben, som blev afholdt søndag d. 7. september.
Dagen startede med morgenkaffe og brød. Herefter gik alle i gang med dagens opgaver. Af opgaver som blev udført på arbejdsdagen kan nævnes: reparation af borde og bænke på sydmolen, vedligeholdelse af broer, klubbåde, nye hylder i jollehuset, oprydning i bådstativer, og tilbageflytning af disse til den nyrenoverede vinterplads, græsslåning, oprydning og bortkørsel af affald til genbrugsstationen. Et aktivt medlem arrangerede en flot og hyggeligt frokost. Vejret viste sig fra den pæne side, varmt tørt og solrigt. Det var dejligt at se så mange medlemmer (20) deltage aktivt i vedligeholdelsen af klubhus og udenoms arealer. (fotos)

Princippet i opdelingen af vinteropbevaringspladsen er bibeholdt. Dog har en del både fået nye pladser af praktiske hensyn.

 

080908a: Vinderen af HAW Cup 2008 er fundet!
Kapsejladsudvalget havde besluttet at kapsejladsen HAW 2008, som blev sejlet lørdag d. 30. august ikke var gældende.
Begrundelsen var bl.a. ringe vind og misforståelser. Derfor besluttede kapsejladsudvalget at vinderen af HAW Cup 2008 skulle findes ved sejlads lørdag d. 6. september 2008. Vejrudsigten lovede heldagsregn og hård vind. Men noget må være smuttet for vejrguderne, for vejret klarede op til flot solskin og en god jævn vind. Starten blev lavet med forskudt start jf. DH målet, således var første båd over mållinien vinder af sejladsen.
Der var ca. 17 minutter mellem start af første båd til start af sidste båd. 9 både deltog i sejladsen.
Vinder af HAW Cup 2008 blev Ole Anker og Jacob med Hoppetossen. Stort til lykke!
Banen var: Start-Cs-9s-7s-Cb-6b-Mål ~ 6.37 sm.
 

 

080901: HAW Cup i 22 grader, skyfri himmel og næsten vindstille.
Lørdag d. 30. august afholdtes den 26. HAW Cup i Arresø Sejlklub.
Sejladsen skulle være startet kl. 10.00, men blev pga. manglende vind udsat til kl. 11.30.
De første 4 både som gennemførte, var Jacob og Ole Anker med Hoppetossen, derefter kom Jørn og Kim med Baloo, Lars med Søhesten. Jeppe og Gunnar med Siglullu. Hvem er der blev vinder af HAW Cup 2008 er endnu ukendt for redaktionen, idet banen blev lavet som en kryds-læns bane (Up-Down) med 50% kryds og 50% læns. Banen var mellem startbøjen og bøje 12. Dermed kan de normale TA mål ikke benyttes, men i stedet skal der benyttes TAUD.
Kapsejladsudvalget var ikke i besiddelse af bådenes TAUD mål, samt blev der usikkerhed om hvorvidt sejladsen var gældende pga. den manglende vind.
I alt deltog 8 både. 4 både måtte slæbes i land, fordi frokosten ventede i klubhuset, og den smule vind der havde været var væk.
Efter at de sidste både mere eller mindre frivilligt var slæbt i havn, kunne vi nyde en dejlig frokost, ved et veldækket frokostbord.
Frokostbordet var blevet arrangeret af havnefogeden og flere (HAW)fruer.
Alle de tilstedeværende har haft en god og hyggelig dag, med masser af morskab og glimt i øjnene.

Mange tak til Helsinge Golf A/S på sejlklubbens vegne, for sponsorering af morgenbord og frokost med alt tilhørende.

 

080813: 2. arbejdsdag i 2008 bliver søndag d. 7. september 2008 kl. 08.15
Vi starter med brød og morgenkaffe kl. 08.15. Efter morgenkaffen vælges de opgaver vi skal have udført i løbet af dagen.
Sejlklubben er på vanlig vis også vært med frokost og eftermiddagskaffe denne dag.

 

080808: HAW Cup er udsat til lørdag d. 30. august 2008 kl. 08.00

Kapsejladsudvalget har, pga. af vejrmeldingen, valgt at udsætte HAW Cup, som var planlagt til i morgen d. 9. august 2008.
HAW Cup vil i stedet blive afholdt lørdag d. 30. august 2008 kl. 08.00. 
Den arbejdsdag der var planlagt lørdag d. 30. august 2008 er dermed også udsat. En ny dato for arbejdsdagen er endnu ikke fastsat

 

080712: Vinteropbevaringspladsen er nu ryddet.
Vinteropbevaringspladsen er nu ryddet og arbejdet med istandsættelsen kan begynde.
3 bådejere havde, trods flere skriftlige og telefoniske henvendelser, ikke fået flyttet deres både og stativer. Havnefogeden måtte derfor rekvirere en vognmand og arbejdskraft udefra, som sammen med havnefogeden måtte rydde de sidste både og stativer fra pladsen. De 3 bådejere vil modtage en regning for flytningen af deres både og stativer.

 

080614: Indbrud i klubhuset.
Natten til onsdag d. 11. juni har der været indbrud i klubhuset.
Tyven har aflistet et vindue og stjålet en kasse øl, en kasse tomme flasker og ca. 50,- kr. i småpenge.
Ruden og vindueslisterne er forsvundet i den blå luft.
Indbruddet er meldt til politiet.

 

080609: Søen Rundt 2008.
Lørdag d. 7. juni 2008 sejlede vi kapsejladsen "Søen Rundt", også kaldet Sjælland Rundt indvendigt.
Dagen startede med vindhastigheder helt op imod 0.5 m/s, men med masser af sol, 28 grader og en skyfri himmel. Efter morgenkaffen og flere bønner om mere vind, steg humøret mere og mere i takt med vinden. Humøret fortsatte med at stige, men vinden nåede vist ikke over 4-5 m/s denne dag. Ikke desto mindre var der 10 både til start. Trods manglen på vind skortede det ikke på dramatik. Ikke mindre end 4 grundstødninger blev det til. Dette tilskrives til dels lidt chancer, samt den lave vandstand i søen p.t. Alle kom dog flot igen ved egen hjælp. Enkelte havde sågar nyredt og vandkæmmet hår efter at havde fået båden bragt flot. En enkelt valgte at udgå pga. tidsnød. En enkelt diskvalificering blev det også til pga. en overset bøje.
Alle kæmpede bravt og indædt for at blive vinder af Søen Rundt. En stor del af de deltagende sejlere, er kraftig mistænkt for at nyde kapsejladsen og turen rundt på søen, samt for at bevare det gode humør på land.
Vinder af Søen Rundt 2008 blev: Poul Mygind Jensen og Arne Lykke med Snøvsen. Stort til lykke!
Banen var: Start-6s-3b-14s-Cs-11s-10s-7s-Mål ~ 12.0 sm.
Billeder og tider kan kan ses under Fotos (åbner i nyt vindue).

 

080606: VIGTIG INFORMATION omkring istandsættelsen af vinteropbevaringspladsen.

Kære medlem i Arresø Sejlklub.
 
Som det fremgår af årsberetningen for 2007 og div. referater, skal vi i år have istandsat vores vinteropbevaringsplads.
Derfor skal alle både, stativer, bukke, brædder, fliser og alt andet materiale fjernes helt fra vinteropbevaringspladsen.
 
Det påhviler det enkelte medlem selv at stå for flytningen af ovennævnte. 
Stativerne m.m. skal flyttes om på den store græsplæne syd for vinterpladsen, og stilles langs med beplantningsbæltet, eller stilles vest for stakittet mod klubhuset. (se skitse - pdf fil)
 
Alle bedes skrive navn og tlf. nr. på stativer, bukke, fliser, brædder m.m. Dette for at undgå misforståelser nu og senere.
Det vil samtidigt være en god ide at se på, om bukkene m.v. måske trænger til en udskiftning.
 
Har du bukke, fliser m.v. på vinterpladsen som ikke skal benyttes mere, kan du placere dem på området for kasserede bukke. (se skitse - pdf fil)
Skil bukkene ad, således at de er til at håndtere - Maks længde 1 m.
 
Sidste frist for fjernelse af både, stativer m.v. er mandag d. 30. juni 2008.
 
Alle både og materialer som ikke er fjernet senest d. 30. juni 2008 vil blive flyttet/fjernet på foranledning af bestyrelsen.
Regningen for dette arbejde, vil blive tilsendt den enkelte bådejer, og flytningen sker ligeledes for ejerens ansvar og risiko.
 
Bådejere som ikke ønsker båden søsat før d. 30. juni 2008, bedes kontakte havnefogeden, som vil anvise en alternativ landplads til båden.
 
Har du spørgsmål til ovennævnte, er du meget velkommen til at kontakte mig, eller en fra bestyrelsen.

Med venlig hilsen
 
f/ Arresø Sejlklub
Thomas Kaas
Tlf. 61 77 01 46

 

 

080604: Sankt Hans aften i Ramløse Lystbådehavn.
Traditionen tro afholdes der Sankt Hans aften med bål på søen. R.I.F. tænder op i den den store grill. Herpå kan man så grille ens medbragte bøffer m.m. fra kl. 17.30. Der vil være mulighed for at købe øl og vand. Spejderne sørger for at de mindste kan bage snobrød.
Kl. 21.00 holder Finn Klitgaard båltale, og lige herefter ca. kl. 21.30 tændes bålet.
Bag arrangementet står R.I.F. Borgerforeningen, Spejderne, Hallen og Sejlklubben.

 

080602: Alle bøjer er nu udlagt.
Alle bøjer er nu udlagt så de er klar til søen rundt på lørdag d. 7. juni 2008. I år er bøje 3 udlagt med en orange garnblåse. Bøjen ligger lige nord for skydearealets farebøje nr. 3. Skydearealet er ikke afmærket i år, idet skydebanen er nedlagt. Positioner på bøjerne kan ses under menupunktet filer.

 

080522: Årets 1. arbejdsdag vel overstået.
Så er årets 1. arbejdsdag løbet af stablen, det var i år, lørdag d. 17. maj fra 08.00 - 16.00. Ca. 13 medlemmer mødte frem til arbejdsdagen, som traditionen tro startede med morgenkaffe og en lille startpatron til højrebenet - og for nogen, også en lille en til venstre. Vi fik repareret sydøst molen, hvis ene hjørne var meget medtaget. Vi fik opfyldt huller som er fremkommet efter vinterens vandmængder og havnens vandrotter, som utrætteligt graver nye huller. Dette blev gjort med fibertex og beton. Vi fik justeret kørepladen ved bådkranen så den ligger lidt bedre placeret af hensyn til vognmandens manøvremulighed. Den ene Dory fik en grundig afvaskning med saltsyre i bunden. Div. bukke og stativer fra landpladsen blev flyttet om på græsset som et led i den forestående renovering af vinteropbevaringspladsen. Der blev malet vinduer i den sydvendte gavl, slået græs under klubhuset og klippet grene og krat langs hegnet bag jollehuset og mastecontaineren. Herudover blev der brugt tid på at få flyttet og fortøjet en sejlbåd som lå skødesløst henslængt i havnebassinet. En solrig og hyggelig arbejdsdag, hvor medlemmerne fik en hel del arbejde udført, så klubhus, havn og området omkring, igen fremstår pænt og velholdt. Tak til alle der deltog.
Husk, at hvis du var forhindret i at deltage på arbejdsdagen, og ønsker at bidrage på et andet tidspunkt, så kontakt bestyrelsen. I kan så sammen finde en arbejdsopgave, som du så kan udføre indenfor det aftalte tidsrum.

 

080509: Indbrud og hærværk i bådene.
Torsdag d. 8. maj måtte vi desværre igen konstatere, at der har været indbrud og hærværk på mange bådene.

 

080419: Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling.
Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling onsdag d. 14. maj 2008 kl. 19.00 i klubhuset.

 

080401: Årsberetning for 2007, referat fra den ordinære generalforsamling og søsætning.
Årsberetning for 2007 og referat fra den ordinære generalforsamling ligger klar. Årsberetningen kan også afhentes på print i klubhuset.

Bestyrelsen meddeler at der hurtigst muligt kommer en indkaldelse til den ekstraordinære generalforsamling.
Man afventer det godkendte regnskab fra revisorerne. Hvornår dette foreligger fra revisoren, vides ikke nuværende tidspunkt, og da indkaldelsen jo skal ske med mindst 14 dages varsel, har bestyrelsen valgt ikke at indkalde medlemmerne, før bestyrelsen har det godkendte regnskab i hånden.

Angående søsætningen lørdag d. 12. april 2008 fra kl. 08.00 oplyses det, at der skal forevises gyldig dokumentation for ansvarsforsikring af båden før den kan søsættes.
Søsætningen vil foregår efter numre, som udleveres fra kl. 08.00 i klubhuset, på dagen for søsætningen.
Alle medlemmer opfordres til at benytte sig af den fælles søsætning, da vinteropbevaringspladsen skal renoveres kort tid efter.
 


080330: Tyveri fra jollehuset eller total tankeløshed???
Beklageligvis er sejlklubbens boremaskine blevet fjernet fra jollehuset.
Boremaskinen har nu været væk i snart en uge. Dette er en yderst beklageligt!
Værktøjet er anskaffet til brug i forbindelse med arbejder på klubhus, broer og medlemmernes både.
Det må forventes at værktøjet lægges på plads straks efter brug.
I den forgangne weekend har 4 aktive medlemmer afhentet den gl. jernflåde, som sejlklubben har fået overdraget af søværnet.
Da flåden kræver særlig fortøjning, var tanken at disse fortøjninger skulle etableres straks efter ankomsten med flåden. Dette kunne desværre ikke lade sig gøre, da arbejdet krævede en boremaskine.
Så husk, at sejlklubbens værktøj måske kan lånes med hjem, men det kræver, at det først er godkendt af en fra bestyrelsen, samt at der på værktøjets plads, sættes en seddel med navn og telefon nr. på låneren.

 

080203: Referat fra kapsejladsmødet.
Referatet fra kapsejladsmødet d. 28. februar 2008 kan læses her.

 

080219: Generalforsamling 8. marts 2008 kl. 10.00
Indkaldelse og forslag til sejlklubbens ordinære generalforsamling fremsendes i disse dage med posten og på email.
De kan ligeledes læses her. "Indkaldelse" + "forslag"

Aktivitetskalenderen er blevet opdateret. (2. arbejdsdag i 2008 er flyttet fra d. 16. august til d. 30. august)

 

080217: Kapsejladsmøde torsdag d. 28. februar 2008.

Der afholdes kapsejladsmøde torsdag d. 28. februar 2008, vi mødes kl. 18.00.
På kapsejladsmødet planlægger vi retningslinier for afvikling af sæsonens seniorsejlader.
John vil trylle en omgang chili con carne på bordet, så vi spiser ca. kl. 18.30.
Efter spisningen starter kapsejladsmødet. (ca. kl. 19.00)
VIGTIGT!!!
Af hensyn til indkøb og kokkens forberedelser, kræves der tilmelding for at deltage i spisningen.
Tilmelding senest d. 21. februar 2008.
Tilmelding til spisningen kan ske her eller på tlf. 61 77 01 46
Pris for maden forventes at ligge på ca. kr. 30,-

 

080203: Fra Farum Sejlklub har vi modtaget følgende invitation om VHF-SRC Kursus.
Kære Arresø Sejlklub
I år bliver der afholdt VHF/SRC-kursus i Farum Sejlklub.
Hvis nogen fra jeres klub er interesseret i at deltage, skal de være velkomne.
Undervisningen ledes af den erfarne Mogens Larsen fra VHF-skolen (http://www.vhfskolen.dk/). Der undervises over 4 tirsdage (april/maj) kl. 18.30-21.30. Og lige derefter er der prøve hos søfartsstyrelsen i Ballerup.

Vedlagt er et opslag med flere detaljer. I er velkomne til at rundsende dette eller hænge det op. Der er deadline for tilmelding d. 25. marts.

Med venlig hilsen
Nikolaj Richter Larsen
Næstformand FAS
(tlf: 44 99 13 44 / 26 70 80 94)

 

080201: Fra Albatroz (det tidligere SejlerAvisen) har vi modtaget følgende:
Nu kan du læse det maritime magasin Albatroz gratis. Her er artikler om alt fra mode, over historiske emner til præsentationer af helt nye motor- og sejlbåde, men alle har en maritim vinkel. Få også daglige nyheder fra båd-verdenen og kig efter ny brugt båd. Det eneste du skal gøre er at klikke på linket her. http://www.albatroz.eu/

 

080127: Ubuden gæst i klubhuset.
Fredag d. 18-01-2008 måtte vi konstatere at Vi har haft besøg af en ubuden gæst i klubhuset. Gæsten viste sig at være en fuldfed rotte. Rotten havde muntret sig i køkkenet med bl.a. at have smæsket sig i skraldeposens indhold af kaffegrums og som dessert indtaget adskillige meter at opvaskemaskinens til - og afløbsslanger. Opvaskemaskinen er repareret af en venlig kontakt fra Ramløse Spejderne og kan nu igen benyttes.
Den formastelige rotte er nu fanget og aflivet. Rotten er kommet ind i klubhuset, igennem et gammelt ubenyttet rørgennemføringshul på herretoilettet. "Rottehullet" er lukket, men baren er stadig åben.

 

080123: HUSK! Vedtægternes §7 stk. 3.
Jf. sejlklubbens vedtægter §7 stk. 3 skal forslag, herunder vedtægtsændringer, der ønskes forelagt generalforsamlingen til vedtagelse, være bestyrelsen i hænde senest den 1. Februar.

 

080112: Næste Klubaften: torsdag d. 14. februar 2008 kl. 18.00
Klubaftenen torsdag d. 10. januar, med knuder og tovværk, var en succes. I alt var 20 mødt op. Humøret var i top og snakken gik lystigt.
John havde lavet en omgang fantastisk god mad (sprængt oksebryst med peberrod). Alle var enige om at vi skal have en klubaften mere.
Så selvom du ikke nåede du ikke at deltage i den første klubaften, opfordres du til at møde op. Du kan sagtens følge med.
Næste gang er torsdag d. 14. februar 2008 kl. 18.00. Temaet er denne gang knuder og knob - udvidet.
Denne gang skal vi ikke kun høre om dem, men selv prøve at lave knobene og tacklingerne i praksis.
Tilmelding til klubaftenen her eller på tlf. 61 77 01 46.
John vil lave en omgang gule ærter med sprængt nakkekam.

 

080103: Foredrag om trim af rig og sejl.
Fra Dansk Sejlunion har vi modtaget invitation til foredrag om trim af rig og sejl.
Læs invitationen her

 

Sidste nyt i 2007 2006 2005